Skip to content

Polska mentalność, czyli zło wcielone?

16 Marzec, 2008

Kiedyś tak miałem, że usuwałem z linków „refy” – czyli takie fragmenty adresu, które stanowiły unikalny identyfikator osoby polecającej – tego typu rzeczy działają w sklepach internetowych w ramach programów partnerskich, przez co gdy Ty coś kupisz, wtedy osoba, przez której link wszedłeś również coś zarobi. No więc kiedyś takie refy usuwałem.

Dlaczego? Nie mam pojęcia, ale domyślam się, że wtedy jeszcze byłem typowym niewyedukowanym polskim internautą, który w myśl polskiej mentalności „nic nie zarabiał, więc dlaczego miałby dać zarobić innym?” Cóż, czasy się zmieniły i teraz już wchodzę na strony przez linki referujące. Bowiem myślę teraz, że ja mogę coś zyskać np. rejestrując się w programie partnerskim, jak również ktoś inny może na tym zyskać. I to jest fajne uczucie – móc komuś pomóc w ten właśnie sposób.

Spotkałem się również z sytuacjami, gdy ludzie najzwyczaniej przepisywali do pola adresu adres reklamowanej strony, zamiast klikać w banner/link. Ze zrozumiałych względów osoba reklamująca na tym tylko traci. No i oczywiście spotkałem się z osobami, które blokują wszelkie reklamy na stronach.

Ja oczywiście rozumiem, że typowe pop-upy nie są zbyt przyjemne, ale jeśli na stronie autor umieszcza kilka nieinwazyjnych AdSense i kilka bannerów na panelu bocznym, to dlaczego niby mamy to blokować? Czy ktoś z tych wszystki blokujących kiedykolwiek zastanawiał się, jak autor bloga, mimo swojej ciężkiej pracy, ma zarobić na utrzymanie tego bloga? Powiem wam coś – ci wszyscy, którzy używają Firefoxa z AdBlockiem, a którym zablokowano dostęp do różnych stron internetowych, niech sobie zadadzą pytanie: „a jak teraz ja mam zdobyć informację za darmo?”

Moim zdaniem – nic za darmo, jeśli chcemy darmowej wiedzy i darmowych informacji, to trzeba się przyzwyczaić do reklam, tym bardziej, ze wielu bloggerów stara się umieszczać jak najmniej inwazyjne reklamy – „Ad Placement” to również ciężka praca. Więc nie blokujcie reklam, klikalcie w refy i pozwólcie ludziom zarobić na ich cieżkiej pracy.

Skomentuj

