Skip to content

WordPress 2.5 wydany! Yay!

29 Marzec, 2008

Wpadłem na jeden z moich blogów i rzuciłem okiem na wbudowany czytnik nowości w panelu admina – jakież było me zdziwienie, gdy zobaczyłem informację o nowym WordPressie – tak – już jest :).

Szybkie ściągnięcie, zrobienie kopii zapasowych, podmiana plików i na końcu aktualizacja bazy danych – na pierwszy rzut oka wszystko wydaje się chaotyczne – mówię tutaj o nowym panelu administratora – w ciągu kilku minut jednak można się przyzwyczaić – jest bowiem do czego.

Jedną z najważniejszych rzeczy dla mnie, jaka została wprowadzona, jest system zarządzania tagami – wreszcie mogłem zrobić porządki :). Od nowej wersji WP można już dodawać, edytować i usuwać tagi dzięki bardzo prostemu panelowi obsługi.

Bardzo ciekawie prezentuje się również nowy tag: get_avatar – możemy dzięki niemu wyświetlić obrazek użytkownika z serwisu Gravatar.com – jak dla mnie – miodzio – wreszcie nie muszę się męczyć z wtyczkami uniemożliwiającymi mi odpowiednie dostosowanie ikonki – wszystko pięknie pasuje do stylów.

Nie obyło się jednak bez problemów natury „wtyczkowej” – używana dotychczas przeze mnie wtyczka „Stray Quotes” okazała się niewspółpracować z nowym WordPressem – szybko jednak znalazłem substytut, który po lekkich modyfikacjach działa jak należy.

Teraz pozostaje mi tylko przetestować nową galerię i przyzwyczaić się do nowego interfejsu – zapowiada się długa noc :).

No comments yet

Skomentuj

