Skip to content

Reklama, religia i kontrowersja

1 Kwiecień, 2008

Blog.pl to taki serwis, na którym można znaleźć całkiem sporo inspiracji – zwłaszcza dla takiego bloga jak ten – czyli o wszystkim, bo autor musi się wygadać ;). Ostatnia debata: „Czy można łączyć religię i reklamę?” zainspirowała mnie właśnie do napisania tego wpisu.

Pierwsze pytanie – czy można łączyć religię i reklamę? Prościej zapytać „dlaczego by nie” ;). Co ma jedno do drugiego? Żyjemy w takim świecie, w którym coraz więcej ludzi zaczyna samodzielnie myśleć i tak zwaną religię ma głeboko. Machiavelli powiedział, że „cel uświęca środki” – a skoro celem jest zdobycie klientów, co pozwoli na zwiększenie zysków, większe zyski to większa produkcja, większa produkcja to więcej miejsc pracy – więc kto by się przejmował kontrowersją w tym miejscu?

Niektóre reklamy szokują – i przez to są skuteczne. Kontrowersja w ogóle jest bardzo twórczym „tematem” – blogi gorliwych ateistów biją rekordy popularności (zwłaszcza w Polsce), artykuły prezentujące kontrowersyjne poglądy – nawet takie Radio Maryja jest kontrowersyjne i w efekcie każdy o nim słyszał :). Sam kiedyś myślałem, co by otworzyć kontrowersyjny serwis nawiązujący do religii – zresztą nadal o tym myslę.

A po co to wszystko? Po co te wszystkie nawiązania do religii, tolerancji, homoseksualizmu i ogólnie do drażliwych tematów? Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o kasę – zawsze chodzi o kasę. Niech mi tylko ktoś powie, że ojcu dyrektorowi nie chodzi o kasę to zaśmieję się prosto w twarz ;).

Reklamy
No comments yet

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: