Skip to content

Wykop.pl od drugiej strony

4 Maj, 2008
tags:

Nieco krytycznie o Wykop.pl napisałem już tutaj. Postanowiłem napisać teraz coś bardziej pozytywnego na temat tego serwisu – bo jednak coś napisać można ;).

Na wykop.pl każdy może dodać jakąś treść – duża część tej treści jest dosyć niszowa z marnymi szansami na znalezienie się na stronie głównej „bez wspomagaczy z zewnątrz”. Ja sam nie raz dodawałem różne strony, ciekawostki itp. związane ze science fiction – nie było tego więcej niż kilka sztuk, ale o co mi chodzi – nawet jeśli dodana przeze mnie treść nie znalazła się na stronie głównej, to kilka osób link wykopało, a kilkaset zapewne weszło na stronę – te kilka osób być może nadal czyta tę stronę, być może ją często odwiedza – faktem jest, że przez takie dodanie linka możemy jakiejś osobie pomóc – choćby była to bardzo skromna pomoc.

I właśnie ta świadomość, że przez serwis przewija się dziennie cała masa ludzi i cała masa treści sprawia, że serwis może tak wciągnąć – cały czas wracamy, bo być może znajdziemy jakąś ciekawą treść, która potem będzie nam towarzyszyć przez długie miesiące, być może lata. Sam pamiętam, jak na digg.com przypadkiem trafiłem na link do bloga – kolejnego o tematyce komputerowo-internetowej. Link dostał tylko dwa punkty, mimo tego siedzę i komentuję na tym blogu już od dłuższego czasu – może jeden czytelnik to nic, ale dla takiego bloggera to skarb :).

Nie ważne, czy dostaniemy się na główną Wykopu, czy też nie – dla niektórych nawet ten jeden nowy czytelnik, który trafił na stronę właśnie przez ten serwis, to dużo.

PS: Jak pisałem w poprzednim poście, mam zdać raport z dnia bez komputera – z uwagi na wycieczkę górską do 19 godziny nie miałem kontaktu z kompem – potem nie wytrzymałem – ale jest postęp :).

3 Komentarze leave one →
  1. 5 Maj, 2008 17:32

    :)) kiedy wrócisz na blox? :)) Stary blog zablokowałeś? :((( Szkoda.

  2. 5 Maj, 2008 22:28

    Mam dokładnie te same odczucia, wykop ma doprawdy potężna siłę przebicia. nawet gdy raptem kilka głosów się dostanie to zawsze te kilkaset osób wejdzie a i często komentarz zostawi. Miesiąc temu dostałem się na stronę główną, skutek tego taki że serwer aż zajęczał z wysiłku (ok 14k odwiedzin jednego dnia, podczas gdy przeciętnie odwiedzin mam ok 200-300). To nie tylko dobre źródło ciekawostek ale tez i potężne narzędzie do potencjalnej autopromocji :)

  3. 6 Maj, 2008 08:45

    Narzekać można tylko na to, że niszowe blogi raczej się na główną nie przebiją bez odpowiedniego… „zaplecza”.

Skomentuj

