Skip to content

Popełniłem błąd i się do tego przyznaję – z dumą!

25 Maj, 2008

Niedawno narzekałem na zachowanie użytkowników na forach supportu. Jednak właśnie przed chwilą uświadomiłem sobie brutalną prawdę…

Na forach supportu każdy odsyła do innych źródeł wiedzy – google, podręczniki, czy inne witryny internetowe – a jest tego masa. A dzisiaj odwiedzając polskie forum supportu WordPressa i odpowiadając na jeden post napisałem coś w identycznym stylu – odesłałem do Codexu, czyli dokumentacji – co prawda wskazałem już właściwą stronę, na ktrórej znajduje się odpowiedź na pytanie postawione w temacie, ale jednak styl jest ten sam…

Dlaczego tak zrobiłem? Ponieważ ludzie wchodzą na forum, nie używają kompletnie opcji „szukaj”, nie chce im się szukać rozwiązania swojego problemu w oficjalnej dokumentacji, nie chcą tego nawet wygooglować, nie chcą się uczyć niczego nowego i chcą, aby każdy im pomagał – bo raczyli napisać.

Co więcej – sam tak postępuję na polskim forum php – i teraz to dopiero zrozumiałem. Teraz jednak to już wiem i od tej pory będę się starał dogłębnie eksplorować internet, a dopiero potem pisać temat – jednak gdy ktoś napisze prośbę o pomoc tak jak ja to robiłem na forum php, albo jak to robią inni na forum wordpressa – postąpię tak jak dzisiaj – odeślę do źródła wiedzy, albo do opcji „szukaj” z dopiskiem „było”…

2 Komentarze leave one →
  1. uczsie permalink
    29 Styczeń, 2009 09:05

    Takie zachowanie przychodzi z czasem. Sam uczestnicze w forum dyskusyjnych, gdzie mam po kilka k postów i jak widzę kolejny temat na temat rzeczy oczywistej to też mnie trafia i piszę „uzyj googla i wpisz fraze „xxx”, co w sumie, już jest pomocą nie? :)

  2. 31 Styczeń, 2009 17:27

    I dochodzimy do wniosku, iż ten problem dotyczy wszystkich for supportu :P

Skomentuj

