Skip to content

Gdybym był w gimnazjum, dostałbym laptopa

29 Maj, 2008

Jak czytamy w Dzienniku Internautów każdy gimnazjalista ma dostać po laptopie, aby wyrównać szansę z kolegami z zachodu. I tak sobie myślę, co z tego będzie…

Jak byłem w gimnazjum, to komputer wykorzystywałem tylko i wyłącznie do grania. Gdy poszedłem do liceum, to dopiero pod koniec trzeciej klasy zainteresowałem się grafiką i tworzeniem witryn internetowych, a dopiero gdy wylądowałem na studiach, zacząłem się tym zajmować w sposób komercyjny (czyli robota za kasę). Wniosek z tego taki – komputer w wieku gimnazjalisty to jedna wielka pomyłka…

Pomyślmy, co takiego te dzieciaki mogą robić z laptopem posiadającym dostęp do neta. Turnieje Kwaka? Czy po prostu będą plotkować przez gg? Piracić pewnie też będą – a jak… Trzeba jeszcze pospamować fora („bo jaki to ja mondry jestem i macie mnie słuchać a jak nie to w pysk”) – no i trzeba na czacie posiedzieć, bo to jest trendy… I tak będzie się nam rozwijać pokolenie dzieci Neo, które za przeproszeniem gówno w głowach mają i uważają się za takich inteligentnych…

Gdy tak patrzę na siebie z czasów gimnazjum to sobie myślę, że mimo iż pod względem inteligencji przewyższałem sporą część równieśników (co pewnie zawdzięczam rodzicom) to i tak byłem gówniarzem :). A co dopiero można mówić o „współczesnych”…

Jeśli rządowi jakimś cudem faktycznie uda się zrealizować ten pomysł, to będzie tragedia…

2 Komentarze leave one →
  1. 29 Maj, 2008 22:15

    Jest dużo racji w tym co piszesz, jak już to nie powinni tego dawać każdemu a wybranym zdolniejszym jednostkom (np z wysoka średnią), przynajmniej mieliby jakąś motywacje ;)

  2. 30 Maj, 2008 06:44

    O własnie – takie zagranie jest jak najbardziej na miejscu i będzie bardzo dobrą motywacją. Wciąż jednak pozostaje fakt, że ta nagroda za osiągniecia w nauce może sprawić, że nasz gimnazjalista straci zapał do nauki – laptopy ok, ale nie dla gimnazjalistów, ale studentów…

Skomentuj

