Skip to content

O Linuksie, Viście, fajerferkach i geekach…

30 Lipiec, 2008

Czytam sobie dyskusję na Wykopie i zebrało mi się na przemyślenia, a trochę ich mam – jak zwykle.

Jedni się kłócą, że Linux jest wymagający, inni że Vista jest dobra, jeszcze inni, że Linuks jest dla profesjonalistów, inni są zapatrzeni w efektownośc nowego KDE 4.1. I przyznam się bez bicia, że sam chyba się na to efektowne KDE przerzucę – dlaczego? Bo jestem wzrokowcem i uwielbiam te fajerwerki na pulpicie.

Zaraz mi ktoś powie, że „do Visty, chłopcze” – a ja powiem – z chęcią, jak mi ufundujesz najnowszy sprzęt i rzecz jasna legalny system. Linuksa (Ubuntu) używam bo po pierwsze jest darmowy, a po drugie bo jest znacznie (znacznie!) szybszy. A skoro jedynym komercyjnym oprogramowaniem którego używam jest Adobe Photoshop który na Ubuntu się dobrze sprawuje, to nie widzę powodu, by zostawac na ciągle sypiącym się Windowsie.

A skoro jeszcze całośc może ładnie wyglądac, to dlaczego by nie? Czy efektowny wygląd jest zarezerwowany tylko dla maniaków Windowsa, a użytkownicy Linuksa mają prawny obowiązek tkwic w brzydkim czarno-białym środowisku tekstowym? Eee, no dobra – przesadziłem, bowiem jakby nie było kolory są – jeśli rozumiecie, o co mi chodzi, heh.

Tak czy inaczej – dlaczego to niby to KDE 4.1 ma byc pogromcą Visty? Bowiem ładniej wygląda – geeki i tak bedą uzywac swoich konsol, zwylli użytkownicy zadowolą się ładnym (przy odrobinie wysiłku) Gnome. KDE 4.1 jest nastawione na „nawracanie” fanów Windowsa na coś znacznie ładniejszego – a do tego sprawniejszego, niż zwykłe Okienka.

Jak coś jest darmowe to jest super, a jak do tego jeszcze fajnie wygląda i super działa, to dlaczego by nie? Zostawmy więc geekom ich konsole (terminale czy jak to nazwac), użytkownikom zwykły system, a wzrokowcom nowe KDE 4.1 – każdy będzie zadowolony, bo przecież Linuks to Linux – nie chodzi o fajerwerki, ale o ideę darmowości, prawda? No chyba, że jest coś, co przeoczyłem ;).

No comments yet

Skomentuj

