Skip to content

Drugi miesiąc na Ubuntu – wrażenia

17 Sierpień, 2008

Dokładnej daty nie pamiętam i mam za mało kofeiny w organiźmie by szukać postów na blogu, ale już trochę na tym Ubuntu siedzę – mogę więc się podzielić wrażeniami Okienkowca, który przesiadł się na Linuksa.

Nie wszystko działa – nie mam dźwięku w słuchawkach, nie wiem też czy działa mi kamera przy komputerze – w obu przypadkach jednak nie mam czasu aby przysiąść na dłużej i pobawić się z konfiguracją, więc tutaj pretensji nie mam ;).

Nie było miło, gdy okazało się, że Ubuntu 8.04 potrzebuje znacznie więcej pamięci do prawidłowego działania, niż mój dawny XP – pamięci dodano, jak ręką odjął ;). Z początku również człowiek miał problemy z połapaniem się we wszystkim – trzeba było się nauczyć jak dalej trudnić się web-developerstwem od strony kodu, grafiki i treści w nowym środowisku graficznym.

Całe szczęście miałem już jakieś podstawy, szybko więc zlokalizowałem Wine dla Photoshopa i Bluefisha do kodu ;). Do treści od ładnych dwóch lat używam Open Office więc tutaj problemów nie było ;).

Z czasem człowiek się przyzwyczaił do rozkładu tych wszystkich „dysków” i folderów na partycji i teraz najzwyczajniej rozkład Windowsowy jest dla mnie nielogiczny – /media/sdb5 brzmi teraz jaśniej, niż c:\ :). Z czasem nawet zacząłem czerpać sadystyczną wręcz przyjemność z wpisywania poleceń w terminalu – jasne, że zazwyczaj to tylko sudo /opt/lampp/lampp start dla uruchomienia XAMPP’a ale jaka przyjemność ;).

Firefox śmiga, Opera też, Pidgin również problemów nie sprawia. Muzyka gra, filmy DVD śmigają (co dla mnie bardzo ważne, bo trza recenzować) – czego chcieć więcej? Może tego dźwięku w słuchawkach, ale to kiedyś czas znajdę by się pobawić.

Jeśli ktoś z was szykuje się do przesiadki na Ubuntu z Windowsa, to pamiętajta – aż tak źle nie jest i z czasem wszystko stanie się jasne i klarowne – nie to, co na windowsie. Skoro ja jakoś pracuję, to każdy sobie poradzi ;).

One Comment leave one →
  1. sielakos permalink
    12 Wrzesień, 2008 13:34

    Ja Ubuntu używałem pół roku i nadal mam na kompie jednak teraz bardzo rzadko używam i gdyby nie to, że nie mogę z powodu pewnych danych sformatować dysku to już bym go nie miał. Prawda jest to bardzo dobry system, ale denerwuje mnie to, że z powodu openjdk nie działało mi w nim ide do javy ;/ a instalacja jakiegoś programu spoza zestawu dostępnego w apt-get często i gęsto kończyła się komunikatem o braku jakiejś biblioteki, której trzeba było szukać, żeby dowiedzieć się , że następnej rzeczy nie ma/nie działa.

Skomentuj

