Skip to content

Czy w Polsce są perspektywy?

23 Wrzesień, 2008

Czytam ostatnio stronę za stroną: kościół to samowolka, akcyza za wysoka, są równi i równiejsi, założenie firmy trwa miesiąc, ludzie bankrutują bo chcą pomagać innym, tutaj korupcja, tam politycy grają z obywatelami w kulki (delikatnie mówiąc), ZUS to pomyłka która nie da nam emerytury – tak można by wymieniać długo. Zastanawiam się, czy ten kraj dale młodym ludziom jakieś konkretne perspektywy.

Wiadomo już, że na emeryturę nie ma co liczyć. Przy aktualnych zarobkach ludzie jednak nie mogą liczyć na nic więcej. Jeśli ktoś będzie na tyle cierpliwy, by w końcu założyć firmę, to w każdym momencie może spodziewać się kontroli jakiegoś urzędu, która sparaliżuje nasze działania tak długo, jak będzie im się podobać. A jak już zaczniemy zarabiać, to państwo i tak nam połowę zabierze – i nie byłoby to problemem gdyby tylko coś dawało w zamian.

Bezpieczeństwo? Przestępcy chodzą po ulicach a policja boi się wyjść z komisariatów. Opiekę medyczną? Jeśli się samemu nie zapłaci, to człowiek umrze, a jego części jeszcze sprzedadzą na czarnym rynku ;).

Coraz bardziej się skłaniam ku tezie, że ja w tym kraju przyszłości nie mam i przyznam, że powoli zaczynam zrywać powiązania z krajem – małymi kroczkami, najpierw serwisy po angielsku, potem formalna emigracja – jeszcze nie wiem dokąd, ale w Polsce nie zostanę napewno – i choć Polakiem zostanę na zawsze (i będę z tego dumny), to aktualna sytuacja w kraju nie pozwoli mi się rozwinąć i tymbardziej nie umożliwi mi robienia tego, co chcę.

2 Komentarze leave one →
  1. 31 Październik, 2008 19:54

    No ja nie wiem chłopie, sam mieszkam za granicą i powiem Ci, że to ma swoje plusy i minusy jak zawsze ;) Zastanów się dobrze, wszystkie za i przeciw.
    Co do stanu rzeczy to powiem Ci jak ja to widzę na dzień dzisiejszy z mojej perspektywy 2 i pół rocznego doświadczenia z pobytu za granicami kraju.
    Na pewno chce wrócić, na pewno nie teraz :)
    A co do ZUS-ów i tych innych, to na przykładzie tego o czym sam pisałeś w notce o domenach. Polska z Internetem jest jeszcze daleko w tyle. Czy np. na podstawie blogów. Dlaczego w Polsce to wszystko kuleje? Z jednego prostego powodu – u Nas nikt nie ma na to czasu. Nie dość, że baka cały dzień i nic z tego nie ma, to jeszcze miałby czytać, że o pisaniu bloga nie wspomnę.
    Ja mieszkam w Danii, tutaj tygodniowo pracuje się 37 godz. Odbębnisz swoje i nikt nie chce Cię widzieć więcej w pracy :) Jest dość czasu dla siebie, czasami nawet mam go za dużo.
    Ale z drugiej strony brakuje mi tutaj tej naszej mentalności..
    Internet dla mnie jest jak lekarstwo, bo tak przynajmniej mogę bez problemu kontaktować się z Polską, blog, fora itp.
    Wracając do sedna – dobrze wszystko rozważ.
    Pozdrawiam.

  2. 1 Listopad, 2008 06:46

    Jeśli przez całe życie mają mi stać ludzie nad głową i truć, że trzeba na zus odkładać, że trzeba cięzko pracować by mieć cokolwiek, ale i tak nie wiele się dostanie, że życie ludzie jest marne i trzeba to zaakceptować, że trzeba opłacać cholendarne podatki bo państwo to nasza matuszka i trzeba ją szanować, że kościół katolicki jest najważniejszy to pierdolę – i wyjeżdżam.

    Firmę się założy w UK (a pomysłów masa), będę robił to co lubię, będę płacił normalne podatki i przynajmniej nie będą mi cholerni rdzenni polacy głowy zatruwać swoją chorą mentalnością.

    EW. mogę zostać, firmę założyć na Cyprze i wyjdzie podobnie – mentalność oleję, podatki będę płacił tam a tutaj tylko będę mieszkał :P

Skomentuj

